Google, właściciel YouTube, uruchomił konkurencję dla takich platform, jak Spotify. YouTube Music i Premium to nowa kompleksowa usługa strumieniowania muzyki.

Na dzień dzisiejszy obie usługi są dostępne dla wszystkich w USA, Australii, Nowej Zelandii, Meksyku, Korei Południowej, Austrii, Kanadzie, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Norwegii, Rosji, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. YouTube Music zaczął być testowo wdrażany dla niektórych użytkowników, ale teraz każdy może go wypróbować.


Rekomendacje w oparciu o historię słuchania

YouTube Music jest nową, kompleksową usługą strumieniowania muzyki. Jak zapewniają twórcy ma „ulepszoną aplikację mobilną” i nowy interfejs. Zawiera tradycyjne wersje albumów piosenek, a także występy na żywo, remiksy, covery i wiele innych.

Koncentruje się na odnajdywaniu muzyki, a na ekranie głównym będą stale wyświetlały się nowe rekomendacje w oparciu o twoją historię słuchania, lokalizację i aktywność. Posiada również inteligentne wyszukiwanie oparte na samouczeniu.

Wersja bezpłatna i premium


Podobnie jak inne usługi strumieniowania muzyki, YouTube
Music jest dostępny w wersjach bezpłatnych i premium. Darmowa wersja jest finansowana przez reklamy, a standardowa wersja YouTube Music Premium kosztuje 9,99 USD miesięcznie.

Zobacz także: Pracownicy Google stworzyli darmową aplikację Grasshopper, która nauczy Cię programowania. Naucz się kodu, wypełniając zagadki i wyzwania

YouTube Premium jest nieco droższy i kosztuje 11,99 USD miesięcznie, ale obejmuje wszystkie funkcje YouTube Music i opcje dodatkowe. To m.in. dostęp do YouTube Originals, czyli seriali i filmów stworzonych przez najpopularniejszych twórców YouTube. Google twierdzi, że YouTube Originals będzie w przyszłości rozszerzany o większe produkcje, w tym komedie, dramaty, seriale reality show i przygodowe programy akcji z Wielkiej Brytanii, Francji , Meksyku i innych krajów.