Deloitte opublikował coroczny raport z międzynarodowego badania Millenial Survey. Wynika z niego, że wielu młodych pracowników uważa, że biznes jest nieetyczny. Czują się też nieprzygotowani na zmiany związane z nadchodzącą czwarta rewolucją przemysłową.

Millenialsi i przedstawiciele Generacji Z (pokolenie, które dopiero wkracza na rynek pracy) są pesymistami co do perspektywy postępu politycznego i społecznego. Z badania Millenial Survey firmy Deloitte wynika, że mają obawy dotyczące bezpieczeństwa, nierówności społecznych i zrównoważonego środowiska.

Tylko połowa millenilasów uważa, że biznes jest etyczny

Opinie tej grupy na temat przedsiębiorstw osiągnęły najniższy poziom od czterech lat. Młodzi pracownicy uważają, że świat biznesu powinien bardziej zwracać uwagę na wpływ na otoczenie, a nie tylko własne zyski.
Tylko 48 procent millenialsów jest zdania, że firmy zachowują się etycznie. Dla porównania jeszcze rok temu było to 65 procent. Mniej młodych pracowników uważa też, że biznes i przedsiębiorcy są zaangażowani społecznie (47 procent wobec 62 procent przed rokiem).

Młodzi pracownicy obawiają się też rozwoju przemysłu 4.0 (tzw. czwarta rewolucja przemysłowa). Nowe technologie – od robotyki przez internet rzeczy po sztuczną inteligencję – zmieniły charakter pracy. Millenialsi nie są pewni, czy będą w stanie odnieść sukces w zmieniających się branżach.

Ankiety wśród millenialsów i Generacji Z

Deloitte przeprowadził ankiety wśród 10 455 millenialsów z 36 krajów. Przepytano osoby, które urodziły się między styczniem 1983 r. a grudniem 1994 r., mają wyższe wykształcenie, są zatrudnieni na etat i pracują głównie w dużych, prywatnych korporacjach.

Zobacz także: Millenialsi chcą się komunikować z szefem przez messengera, dla nich to nic nadzwyczajnego. Potrafią z dnia na dzień odejść z pracy

Do tego zbadano opinie najmłodszych pracowników – 1844 osób należących do tzw. Generacji Z, czyli urodzonych pomiędzy styczniem 1995 r. a grudniem 1999 r. Wszyscy ukończyli studia, bądź studiują nadal, jedna trzecia z nich pracuje.

Cały raport 2018 Deloitte Millennial Survey