Średnia koszt używanej opony w Oponeum  to ok. 100 zł. Pierwsze dni funkcjonowania sklepu pokazały, że dominuje sprzedaż opon pojedynczych zamiast np. par lub kompletów.

Model biznesowy projektu polega na selekcjonowaniu, sprawdzaniu, odświeżaniu i oferowaniu używanych opon do sprzedaży poprzez sklep internetowy Oponeum.com.pl. Wszystkie opony są przetestowane (poprzez ciśnieniową kontrolę szczelności), czyszczone i impregnowane, a jednocześnie pozostają zgodne z przepisami ruchu drogowego. Ponadto Oponeum oferuje bezpłatną dostawę kurierem oraz transport w kartonowym poręcznym opakowaniu.

Za projektem stoi Grupa Recykl, lider rynku zagospodarowywania odpadów poużytkowych w postaci zużytych opon, otworzył sklep , oferujący sprawdzone opony używane. Pierwszym rocznym planem jest sprzedaż ok. 10 tys. szt. opon.

– Rozpoczynamy działalność w kolejnym perspektywicznym segmencie rynku zagospodarowania opon.
Z perspektywy lidera innych obszarów rynku, chcemy uporządkować również ten, wprowadzając na nim pewne standardy jakościowe. Rynki opon nowych i używanych koegzystują w Polsce od lat, ale wydaje się, że jedynie rynek opon używanych nigdy nie został właściwie uporządkowany. Nie wprowadzono na nim również żadnych procedur kontroli jakości, które pozwoliłyby na budowę zaufania klientów do opon używanych. Intencją Grupy Recykl jest zmiana tej sytuacji – powiedział Maciej Jasiewicz, Wiceprezes Grupy Recykl S.A.

Polacy kupują pojedyncze sztuki

Pierwsze dni funkcjonowania projektu już pokazują pewne trendy, np. istotną skalę sprzedaży interwencyjnej (dominuje sprzedaż opon pojedynczych zamiast np. par lub kompletów). Odbiorcy cenią sobie możliwość zastąpienia uszkodzonej opony zamiast wymiany całego kompletu, zwłaszcza w kontekście atrakcyjności cenowej, gdzie średnia wartość używanej opony kosztuje w Oponeum ok. 100 zł, wobec często kilkuset zł w przypadku nowego odpowiednika.

–Korzystamy z uwag naszych klientów i na bieżąco wprowadzamy przydatne funkcjonalności w naszym sklepie. Codziennie zwiększamy dostępność modeli i rozmiarów, a skala pierwszych zamówień jest obiecująca. – wskazał Przemysław Zaprzalski, dyrektor ds. Rozwoju w Grupie Recykl.

Źródło: materiały prasowe spółki.